10x Powerfoods voor tijdens je zwangerschap

10x Powerfoods voor tijdens je zwangerschap

Ook zo moe tijdens je zwangerschap? Onze tip: geef eraan toe. Maar ja, op je werk je ogen dicht doen is niet zo handig... Ga je vermoeidheid tegen met deze powerfoods.

Als je zwanger bent, kun je ontzettend moe zijn. Heel lastig, vooral als je aan het werk bent en dus niet even lekker een dutje kunt doen overdag. Hoe kom je dan toch door die dip heen? Met powerfoods! Deze voedingsmiddelen helpen je om je fit(ter) te voelen tijdens je zwangerschap.

Als je zwanger bent, is gezonde voeding natuurlijk nóg belangrijker dan normaal. Je hebt immers niet alleen jezelf om voor te zorgen, maar nu ook een kindje in wording! Eén van je prioriteiten is dus om veel groente en fruit binnen te krijgen. Zo krijg je bovendien vanzelf meer energie!

LEES OOK: Rust nemen tijdens je zwangerschap doe je zo

Frecious Zwangerschapsbox

Makkelijk meer groenten met de Zwangerbox van Frecious

Om het jou wel heel makkelijk te maken om voldoende groenten binnen te krijgen tijdens je zwangerschap, heeft Frecious de Zwangerschapsbox ontwikkeld. Dit is een pakket vol met de állerhoogste kwaliteit groentejuices en superleuke aanvullende tips en tricks voor een optimale zwangerschap. De Zwangerschapsbox helpt om je lichaam voor te bereiden op een zwangerschap, is goed voor tijdens de zwangerschap én goed voor de periode van borstvoeding!

De juices in de Zwangerschapsbox bevatten belangrijke vitaminen en mineralen die goed zijn voor jou en je baby. Frecious werkt uitsluitend met biologische grondstoffen en je krijgt alles ingevroren thuisbezorgd, op een moment dat het jou uitkomt. Zo heb je je vriezer vol gezonds en kun je dagelijks je versgeperste groentesapje nemen!

Meer info over de Frecious Zwangerschapsbox vind je op de website >>

10 Powerfoods voor zwangere vrouwen

Onderstaande voedingsmiddelen zorgen voor gezonde voedingsstoffen die jou als zwangere vrouw een extra gezondheids- en energieboost geven. Zo kom jij de dag wel weer door! Dit zijn 10 powerfoods voor tijdens je zwangerschap:

1. Broccoli

Broccoli zit vol met calcium en vitamine B en is rijk aan vezels en anti-oxidanten die ziekteverwekkers bestrijden. Met een flinke hoeveelheid vitamine C helpt deze groente ijzer op te nemen en dat geeft je weer een energie-boost.

Groene groenten

2. Gedroogde bonen en linzen

Je hebt zo'n 10 gram extra proteïnen per dag nodig als zwangere vrouw. Bonen en linzen zijn perfect om dat aan te vullen. Ze bevatten ook veel vezels, wat constipatie kan voorkomen. Voeg ze aan je rijst of salades toe en je hebt een heerlijke en gezonde powerfood-maaltijd.

3.  Magere melk

Je lichaam neemt ongeveer twee keer zo veel calcium op per dag als je zwanger bent. Ieder glas melk bevat ongeveer 30 procent van de aanbevolen hoeveelheid, dus dan ben je al goed op weg.

4. Bananen

Bananen zijn rijk aan kalium en geven snelle energie om de zwangerschapsmoeheid tegen te gaan. Voel je je niet lekker? Bananen zijn ook zacht voor je maag. Snij ze in plakken voor tussen je muesli of mix ze door je yoghurt, yum!

5. Kaas

Zachte kazen zijn uit den boze, in ieder geval als ze van niet gepasteuriseerde melk gemaakt zijn (kijk voor meer info bij Voedingscentrum). Bepaalde varianten van harde kaas kunnen je echter helpen om aan je dagelijkse portie calcium te komen. Kaas bevat ook veel proteïnen.

Kommetje yoghurt met fruit

6. Sinaasappels

Deze oranje vruchten barsten van de vitamine C, foliumzuur en vezels en omdat ze voor bijna 90% uit water bestaan, helpen ze je ook om voldoende vocht binnen te krijgen.

7. Havermout

Ruil die muffin of bagel een paar keer per week in voor een kom havermoutpap. De complexe koolhydraten in de havermout zorgen langer voor een vol gevoel.

8. Bladgroente

Gekookte spinazie bevat hoge concentraties ijzer en foliumzuur en koolgroenten zijn goede calciumbommen. Laat die ijsbergsla eens voor wat het is en ga voor de donkergekleurde sla. (Donkere kleuren duiden op meer vitaminen.)

Eieren in doos

9. Eieren

Veel vrouwen hebben ineens geen trek meer in vlees tijdens de zwangerschap. Dan zijn eieren een perfect alternatief om de proteïnen aan te vullen. Zorg wel dat ze goed gekookt of gebakken zijn, rauwe eieren mag je niet eten! Lekker in de salade.

10. Meergranen brood

Het witte brood gaat nu echt even de deur uit, om plaats te maken voor meergranen. Met dit brood zorg je voor je dagelijkse hoeveelheid vezels, ijzer en zink.

Bronnen: Voedingscentrum, Kraamzorg De Waarden

Dit artikel is tot stand gekomen in samenwerking met Frecious.

Redactie MiniMe.nl

Door

27 november 2020

Leuke artikelen

Andere artikelen in deze categorie

Reageer!

Wat is jouw mening hierover?

Er zijn nog geen reacties geplaatst

Verder lezen

Andere artikelen in deze categorie

Elke week een awesome mailtje van ons?

Down-to-earth informatie over je zwangerschap, babykamer inpiratie, wat je echt moet weten voor je bevalt, tips voor meer energie en meer.

Alles wat je moet weten over opvoeding, kinderkamer inspiratie, toffe musthaves, momlife artikelen, tips van andere moeders en meer.