Review: Een broodje in de oven en meer...

De lekkerste recepten voor tijdens je zwangerschap: bij iedere mood het juiste food!

Wanneer je zwanger bent kan het soms heel lastig zijn om lekker te koken. Je mag natuurlijk niet alles meer eten en sommige gerechten kan je nu ineens niet meer uitstaan, terwijl je het voorheen heerlijk vond. Gelukkig bestaat er 'Een broodje in de oven en meer...', een kook- en lifestyleboek met onwijs lekkere gerechten die je wel mag eten tijdens je zwangerschap.

A bun in the oven is de Engelse benaming voor zwanger zijn. Een klein broodje in je buik dat steeds groter, mooier en completer wordt. Belangrijk is nu om de juiste omstandigheden te creëren en vooral om de goede ingrediënten te gebruiken. En dat is precies hetgeen waarmee dit kookboek je helpt!

Lekker (en) verantwoord

Er staan wel meer dan 60 recepten in dit boek uitgelegd, die niet alleen heel lekker zijn, maar ook verantwoord voor de zwangere vrouw. De 60 recepten zijn onderverdeeld in verschillende hoofdstukken met leuke titels als 'Kwalen, balen, minder stralen' en 'zondigen doe je zo'. Daarbij is een superleuke introductie geschreven met leuke feiten, anekdotes en tips.

Hoewel je je best doet om zo normaal mogelijk te blijven functioneren, is het soms gewoon even tijd voor de 'zwanger & je zwanger voelen' modus. Je haar zit niet, je buik zit in de weg en eigenlijk heb je even nergens zin in. Je wil gewoon even lekker onderuit zakken op de bank met een filmpje en een lekkere snack of maaltijd erbij. En dan het liefst een smakelijke hap die snel klaar is én vanuit een lig- en hangpositie te eten is.

Aldus de auteur. Herkenbaar? Het maakt niet uit hoe je je voelt, in dit boek zoek je bij iedere mood dus het juiste food! Wat dacht je van deze overheerlijke pancakes met blauwe bessen?

Makkelijk & snel

'Een broodje in de oven en meer...' bevat alleen recepten die makkelijk zijn om te maken en waar je niet al te veel tijd aan kwijt bent. Wat dacht je van Tempura van groenten, die je inclusief voorbereidingstijd binnen 25 minuten gemaakt hebt? Of de salade uit Nice met aardappel en ei, die je binnen 35 minuten op tafel hebt gezet. Geen uren in de keuken en toch een gezonde maaltijd op tafel, daar houden we van! Daarnaast neemt het boek niet veel ruimte in beslag, waardoor het makkelijk is om het boek gewoon naast het gasfornuis erbij te houden terwijl je een simpele pasta met broccoli, ansjovisfilets en Parmezaanse kaas maakt.

Bestellen?

Nieuwsgierig geworden? Een broodje in de oven en meer... is te verkrijgen bij verschillende boekhandels en online te bestellen bij Nieuw Amsterdam.

Zoë Montijn