Moe? 13 tips voor nieuwe positieve energie!

Ben je aan het einde van je latijn? Stop! Neem even een diepe adem en lees deze tips door voor nieuwe frisse energie!

Als je net moeder bent geworden of je bent al even mama dan kan dat je soms gewoon even een nieuwe stoot energie nodig hebt. Daarom onze 12 tips!

15 minuten meditatie

Meditatie kan je helpen om relaxter te worden. Je leert naar jezelf kijken en je kunt beter mediteren. Probeer daarom dagelijks tijd te maken om even te mediteren. Als jij relaxt bent breng je dat ook op andere over! Zowel je baby als je partner hebben er ook wat aan! In het begin gaat het tegen je natuur in. Juist op het moment dat je even kunt opruimen moet je stil gaan zitten en gaan mediteren. We geven toe het is een stap, maar als je er eenmaal aan gewend bent, wil je niets anders meer! 

Powernap 

Heel veel slaap zul je niet krijgen. Daarom is een powernap niet verkeerd. Je vraagt je soms af; wat heeft die 10 minuten voor zin? Heel veel eigenlijk. Uit onderzoek is gebleken dat als je maar een kwartiertje kan dutten het je al kan helpen om je fitter te voelen! 

Ontspannen in de frisse lucht doet wonderen.

 

Maak lol!

Maak jezelf aan het lachen. Probeer te lachen om de situaties waar je in zit. Kom op het is toch hilarisch dat je al zes keer je borst in en uit je BH heb moeten halen en het steeds voor niets is. Neem het allemaal niet te zwaar. Maak samen met je partner lol. Kijk naar grappige filmpjes! Lachen helpt je goed te voelen en geef je een positieve boost!

 

Buitenlucht!

Frisse lucht heeft altijd een goed effect op mensen. Ga eens even de natuur in. Maak een wandeling door het bos of ga naar het strand. Het lijkt een hele onderneming, maar de natuur heeft een rustgevend effect op mensen. Je krijgt eerder je hoofd leeg. Probeer het eens!

Water

Als je borstvoeding geeft moet je meer water drinken dan normaal. De European Food Safety Authority geeft aan dat je zo'n 700ml water extra per dag moet drinken. Probeer elk uur een glas water te drinken. Het drinken van voldoende water geeft energie!

Verveel je af en toe!

De 83ste selfie van je vriendin heb je nu ook wel weer eens gezien. Heb je een moment dat je je verveelt? Grijp dan niet meteen je telefoon! Neem eens de tijd om lekker voor je uit te staren. Gewoon eens even niets te doen! Als je (borst)voeding geeft, pak dan zo'n moment van rust. Hou niet half je telefoon in handen! Zie ook de volgende tip hieronder, minder je indrukken!

Minder je indrukken

Op een dag krijg je zo ontzettend veel indrukken binnen. De tv staat aan terwijl je de laatste foto van jullie kleine appt naar je moeder. Juist in de periode dat je met verlof bent is het fijn als de indrukken eens  minder zijn. Werk je weer dan is het ook goed als je jouw indrukken gaat verminderen. Neem de tijd af en toe je te vervelen en eens even niets te doen. Wees je daarnaast bewust wat voor indrukken je allemaal krijgt.

Shotje positiviteit!

Wil je een goede shot positiviteit? Maak dan eens even een verandering! Ligt je kind op bed, dan kun je zelf slapen. Maar waarom pak je het niet even anders aan. Vraag je moeder om even op te passen ga naar de kapper en kies een nieuwe look, koop een nieuwe trui en vertroetel jezelf eens! Het zijn maar materiële dingen, maar het kan je een nieuwe boost geven! Het gaat erom dat je zelf denkt dat je een verandering aanbrengt. Het kan ook een fijne schoonmaak in huis zijn waarin je alle ramen eens goed open zet! Nieuwe air!

Even een momentje voor jezelf.

Let op je voeding

Voeding kan veel doen met je energie! Eet je voldoende en gezonde dingen? Goed voor jezelf zorgen betekent ook goed eten. Probeer gevarieerd te eten en eet voldoende vetten, koolhydraten en fruit!

Zet jezelf in het zonnetje

Waar wordt jij blij van?  Wacht niet tot je bloemen krijgt, maar koop een mooie bos, een leuk tijdschrift, bestel een leuke CD of film op bol.com, eet die heerlijke merengue taart met een vriendin of bestel je favoriete noedels! Heb je een positieve vibe nodig, zet dan jezelf maar eens flink het zonnetje!

Sport & bewegen

Sport helpt je om je positief te voelen. Een workout van 2 uur dat zit er nu niet in. Gewoon even workout van 10 minuten doet ook al wonderen!

Slaaproutine

Zorg dat je een goede slaaproutine hebt. Je zult niet meer zoveel slapen als je vroeger deed, maar het gaat niet om de kwantiteit. Probeer elke avond op een vast tijdstip naar bed te gaan. Maak er een fijne routine van waarin je de tijd neemt om al te ontspannen. Neem een kopje thee, de tijd om je gezicht schoon te maken of een lekkere douche. Het is maar net wat je fijn vindt om te relaxen. Kijk geen tv in de slaapkamer, zet je telefoon uit en leg deze het liefst in een andere slaapkamer. Je krijgt het meeste rust als je slaapkamer alleen een plek is om te slapen!

Adem in en uit!

Neem een momentje voor jezelf. Pak een lekker kop thee. Ga in een lekker stoel zitten en geniet ervan! Gewoon even lekker chillen en niets te moeten!

Door

20 december 2013

Leuke artikelen

Andere artikelen in deze categorie

Reageer!

Wat is jouw mening hierover?

Er zijn nog geen reacties geplaatst

Verder lezen

Andere artikelen in deze categorie

Elke week een awesome mailtje van ons?

Down-to-earth informatie over je zwangerschap, babykamer inpiratie, wat je echt moet weten voor je bevalt, tips voor meer energie en meer.

Alles wat je moet weten over opvoeding, kinderkamer inspiratie, toffe musthaves, momlife artikelen, tips van andere moeders en meer.