Slecht slapen tijdens je zwangerschap in eerste trimester? Dit helpt!

Slecht slapen tijdens je zwangerschap in eerste trimester? Dit helpt!

Lees deze tips om tijdens je zwangerschap heerlijk te slapen. Slecht slapen begint meestal al in het eerste trimester van je zwangerschap.

Je verwacht misschien dat je later in je zwangerschap moeilijker kunt slapen. Slecht nieuws, ook al in het eerste trimester hebben de meeste vrouwen al slaapproblemen. Wees niet getreurd we hebben tips die je helpen om te slapen als een roosje! 

DE PERFECTE SLAAP: BESTAAT DAT ECHT?

Bestaat de perfecte nachtrust? Misschien niet, maar er zijn wel een heleboel dingen die je kunt doen om je nachtrust te verbeteren – los van of je zwanger bent of niet! De volgende dingen zijn bijvoorbeeld heel belangrijk:

  • Zorg voor een bed, een matras en een kussen van een hoge kwaliteit. De bedden, matrassen en kussens van Emma the Sleep Company zijn hoogwaardige slaapproducten voor een gezonde en ontspannen slaap.
  • Als zwangere vrouw is het natuurlijk sowieso niet handig om te roken of alcohol te drinken, maar let ook op dat je dat kopje koffie in de avond laat staan. Zonder cafeïne in je systeem slaap je beter.
  • Creëer een comfortabele, rustige en donkere omgeving om te slapen. Goede ventilatie en een koele kamer helpen hier ook bij.
  • Houd een consequent slaapritme aan.

EEN GOED BED & EEN GOED MATRAS

Je brengt een derde van je leven door in je bed. En als zwangere vrouw moet die periode dat je in bed ligt natuurlijk extra comfortabel zijn! Het Emma Original Matras is een vernieuwende combinatie van hoogwaardige materialen. De drie lagen gaan perfect samen in één ademende hoes, waardoor jij je dag fris en uitgerust kunt beginnen.

Ook de nieuwe boxspring van Emma is een aanrader. Deze slaapcombinatie wordt in zijn geheel in je slaapkamer afgeleverd en geïnstalleerd (geen getil en gesjouw met je groeiende buik!) en is voorzien van een Bonell-vering met 7-zone pocketvering voor ultiem comfort. Zo heb je perfecte ondersteuning tijdens je slaap!

EEN LEKKER KUSSEN

“Slaap is van vitaal belang voor uw weerstand en geluk. Je moet voorrang geven aan een goede nachtrust.” - Verena Senn  

 Deze quote is natuurlijk altijd waar, maar als je zwanger bent is ‘ie ook nog eens extra belangrijk. Slecht slapen is gewoon niet bevorderlijk voor jouw uitgeruste gevoel, zowel voor als na de zwangerschap. Een goed kussen kan je helpen om lekkerder te liggen dankzij de ondersteuning. Zo val je sneller in slaap en is je nachtrust van een hogere kwaliteit. Het Emma hoofdkussen bestaat uit meerdere lagen. Je kunt zelf bepalen welke hoogte past bij jouw comfort, zodat je echt lekker kunt uitrusten.

gezin in bed op matras van Emma Sleep

EMMA UITPROBEREN

Investeren in een betere nachtrust tijdens je zwangerschap is sowieso een goed idee. Maar wanneer je Emma uitprobeert, investeer je niet alleen in een betere nachtrust tijdens, maar ook ná je zwangerschap! En geloof ons – lekker slapen is met een newborn echt goud! Bij Emma kan je alle producten 100 dagen gratis en zonder risico uitproberen.

Pak zoveel mogelijk slaap

Door hormonale veranderingen slaap je in het eerste trimester onrustiger. Je ligt meer te woelen en mentaal verwerkt je het feit dat jullie een baby krijgen. Veel vrouwen slapen daarom minder vast dan normaal. Je lichaam is hard aan het werk en wat extra slaap kun je nu goed gebruiken! Slaap daarom wanneer het kan overdag een extra uurtje. In een normale werkweek is het misschien lastig, maar gebruik het weekend goed.

Plaspauzes

Je zult in het eerste trimester steeds vaker moeten plassen. Je baarmoeder groeit snel en drukt daarom op je blaas. Dat is de reden dat je vaker naar het toilet moet. Overdag is het niet erg handig, maar 's nachts is het nog veel irritanter. Probeer wel voldoende te blijven drinken. Juist nu je zwanger bent, is het belangrijk om voldoende water binnen te krijgen. Je kunt proberen om 's avonds voor je naar bed gaat wat minder te drinken. Dat scheelt 's nacht wat toiletbezoekjes. Mocht je toch 's nachts naar het toilet moeten, probeer dan alles zo donker mogelijk te houden. Dat zorgt er voor dat je weer makkelijker in slaap valt.

Comfortabel in het eerste trimester

Je zal in de eerste drie maanden bijna nog alle houdingen kunnen aannemen in bed. Op je buik liggen wordt steeds minder prettig doordat je buik al begint te groeien. Probeer wat nieuwe houdingen uit om comfortabel te kunnen liggen. Veel vrouwen vinden het lekker om op hun zij te liggen met een extra kussen waar ze hun been over heen kunnen leggen. Probeer uit wat jouw ideale houding is.

Slecht slapen omdat je misselijk bent?

Meestal ben je niet alleen in de ochtend misselijk, 's nachts kan je ook door misselijkheid uit je slaap worden gehouden. Leg naast je bed een glaasje water en wat crackers of biscuits. Word je misselijk eet dan een biscuitje, dit helpt om je maag weer een beetje tot rust te brengen. Ben je vaker in de ochtend misselijk? Leg dan naast je bed alvast wat crackers voor in de ochtend. Sta rustig op en eet alvast een cracker om de misselijkheid tegen te gaan. In de meeste gevallen zal de misselijkheid minder worden na drie maanden.

moeder met kind op matras van Emma Sleep

Lig je wakker?

Kun je niet slapen en ben je aan het woelen? Probeer het denken een beetje uit te zetten. Je ademhaling voelen of tellen is een goede manier om tot rust te komen. Ook helpt het om te voelen hoe je lichaam op het matras ligt. Als je denk dat je benen zwaar en moe zijn helpt dit om in slaap te vallen.

ECHT leuke zwangerschapsoutfits!

Wij weten als geen ander dat het een kriem is om een beetje een fashionable outfit te vinden als je zwanger bent. Gelukkig vonden we hier veel écht leuke zwangerschapsoutfits! Leg jezelf in de watten! You deserve it!

Redactie MiniMe.nl

Door

29 september 2021

Leuke artikelen

Andere artikelen in deze categorie

Reageer!

Wat is jouw mening hierover?

Er zijn nog geen reacties geplaatst

Verder lezen

Andere artikelen in deze categorie

Elke week een awesome mailtje van ons?

Down-to-earth informatie over je zwangerschap, babykamer inpiratie, wat je echt moet weten voor je bevalt, tips voor meer energie en meer.

Alles wat je moet weten over opvoeding, kinderkamer inspiratie, toffe musthaves, momlife artikelen, tips van andere moeders en meer.