Meer energie krijgen tijdens de zwangerschap

Ga vermoeidheid tegen met de volgende activiteiten voor zwangere vrouwen en geef jezelf een energy boost!

Zwanger zijn is het perfecte excuus om van alles te eten en om heerlijk te relaxen, maar dat helpt niet tegen zwangerschapsvermoeidheid. Daarvoor is een hele andere aanpak nodig. Voldoende bewegen en de juiste voeding kunnen je helpen om die negen maanden vol energie door te komen.

Wil je meer controle over je zwangerschap en een gezonde baby? Ga vermoeidheid tegen met de volgende activiteiten voor zwangere vrouwen en geef jezelf een energy boost!

Ga naar buiten

Haal het meeste uit je dag en geniet van de zon. Lekker buiten een boek lezen, even een kleine boodschap doen of gewoon een stukje wandelen. De vitamine die je daarvan krijgt,  zorgt voor een sterkere weerstand tijdens je zwangerschap. Als de zon niet schijnt is dat ook geen probleem, daglicht alleen is voldoende.

Voldoende slaap

Slapen tijdens je zwangerschap kan heel lastig zijn, maar is zeker niet onmogelijk. Ga wat eerder dan normaal naar bed en sluit jezelf af voor al het geluid om je heen. Concentreer je op je eigen ademhaling voor meer rust. Een speciaal kussen kan helpen om je buik en rug te ontlasten.

Snacken

Een kleine zak fruit en noten is ideaal. Noten bevatten namelijk omega-3 vetzuren. Deze vetzuren zijn belangrijk voor de ontwikkeling van je kind én zitten vol goede proteïnen. Rozijnen bevatten voedingsvezels en ijzer. Van beide stoffen kan je een tekort hebben tijdens je zwangerschap en hiermee vul je ze op een lekkere manier aan. 

 

Praat met andere moeders

Is dit de eerste keer dat je zwanger bent? Maak je dan geen zorgen. Praat met andere toekomstige moeders en deel je zorgen en angsten. Vaak kom je er dan achter dat ze net als jij bijvoorbeeld bang zijn voor de bevalling. De herkenning zal je geruststellen en je meer zelfvertrouwen geven. Ook krijg je vaak ineens een heel handige tip of advies mee.

Squatten

Wil je sterkere benen en de druk in je rug verminderen? Doe een aantal squats per dag. Het doen van squats zorgt ervoor dat je langer actief kan zijn op een dag én je creëert zo meer kracht voor tijdens de bevalling.  Zorg er tijdens het squatten voor dat je niet te laag gaat en als het pijn doet, forceer het dan niet en stop.

Laat je verwennen

Een zwangerschapsmassage kan je helpen tegen rugpijn, spanning en stress. Vraag dan wel altijd iemand die er verstand van heeft, liefst een masseur. Je partner kan ook wel een massage geven, maar doe het dan niet te stevig en blijf liever uit de buurt van je buik.

Chocola

Met een grote reep chocola op de bank hangen, één van de guilty pleasures van veel vrouwen. Elke vrouw houdt wel van chocola en nu mag het gewoon. Ga dan wel voor pure chocola en niet de standaard melkchocola. Pure chocola bevat namelijk flavonoïden en catechines, die je bloedcellen versterken.

Accepteer je lichaam

Tijdens je zwangerschap onderga je allerlei lichamelijke veranderingen. Door deze veranderingen kan jij je onzeker voelen en daar vermoeid door raken, maar dat is nergens voor nodig. Focus op de mooie dingen van je zwangerschap. Luister naar de complimenten die mensen je geven over je mooie vollere haar en de gloed die je hebt en geniet van die kleine in je buik.

Reageer!

Wat is jouw mening hierover?

Er zijn nog geen reacties geplaatst

Verder lezen

Andere artikelen in deze categorie